Urodziłem się w Guilin, znanym jako najlepszym na świecie krajobrazowym miejscem słynącym z gór i wód. Guilin charakteryzuje się bujnymi górami, spokojnymi rzekami i wyjątkowym pięknem, które jest wynikiem nagromadzenia się w czasie starożytnych wspomnień.
Miałem szczęście uczyć się w dzieciństwie pod okiem znanego tradycyjnego chińskiego malarza Tanga Daochanga. Dzięki niemu poznałem istotę sztuki klasycznej, co zasiało w moim sercu ziarno głębokiej miłości do tradycyjnej estetyki malarstwa chińskiego. Jako światowy fotograf krajobrazu fotografowałem olśniewającą zorzę polarną na Islandii, wspaniałe gwiaździste niebo w Nowej Zelandii, majestatyczne wulkany w Indonezji, dziewicze lodowce na Grenlandii, szumiące morza w Australii, rozległą Saharę w Maroku i wspaniały amerykański zachód. Jednak to malownicze krajobrazy mojego rodzinnego miasta Guilin wciąż chwytają mnie za serce.
Krajobrazy Guilin można uchwycić za pomocą obiektywów szerokokątnych, tworząc wspaniałe wizualne arcydzieła. Można je także oddać z wdziękiem i elegancją przy użyciu średnich i długich ogniskowych, a to cecha, którą darzę szczególnym sentymentem. Dlatego do fotografowania Guilin niezbędna jest ogniskowa 70–200 mm. Nowa SIGMA 70-200mm F2.8 DG DN OS | Sports to obiektyw zmiennoogniskowy o jasnej przysłonie, przeznaczony do pełno klatkowych aparatów bezlusterkowych. Jako część bezlusterkowej „Wielkiej Trójki” firmy SIGMA, obiektyw ten nie tylko zapewnia wyjątkową jakość obrazu dzięki najnowszej konstrukcji optycznej, ale także oferuje wysoką funkcjonalność, spełniającą wymagania zarówno profesjonalistów zajmujących się fotografią, jak i nagrywaniem filmów.
Jakie są zalety SIGMA 70-200mm F2.8 DG DN OS | Sport do fotografowania krajobrazów?
Ogniskowa: Ogniskowa 70–200 mm zapewnia wszechstronny zakres, który pozwala uchwycić zarówno bliskie, jak i odległe sceny, zachowując przy tym czystą i prostą kompozycję. Wpisuje się to raczej w minimalistyczną estetykę sztuki chińskiej. Dodatkowo umożliwia panoramiczne łączenie przy długich ogniskowych, co pozwala uzyskać obrazy o wyższej rozdzielczości, odpowiednie do dużych wydruków.
Szeroka przysłona: przysłona F2.8 zapewnia krótsze czasy otwarcia migawki, umożliwiając fotografowanie z ręki nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Ta wszechstronność pozwala mi na swobodną pracę, a także zapewnia lepsze rozmycie tła, dzięki czemu fotografowane obiekty wyróżniają się.
Stabilizacja obrazu: Wyposażony w stabilizator optyczny z nowym algorytmem (OS2), obiektyw ten jest w stanie zredukować drgania obrazu, nawet przy nieco dłuższych czasach otwarcia migawki i warunkach słabego oświetlenia. Zwiększa to skuteczność fotografowania z ręki.
Doskonała jakość obrazu: obiektyw oferuje wysoką rozdzielczość, rejestrując więcej szczegółów, co skutkuje wyraźniejszymi i ostrzejszymi zdjęciami. Dokładne odwzorowanie kolorów odzwierciedla prawdziwe kolory krajobrazów Guilin, dzięki czemu obrazy są żywsze. Wysoki kontrast pomaga wyświetlić lepsze szczegóły i głębię na granicy światła i cienia, tworząc trójwymiarowe zdjęcia z teksturą.
Wewnętrzny zoom: Ta konstrukcja utrzymuje stałą długość obiektywu podczas całego procesu powiększania, dzięki czemu obiektyw jest bardziej przenośny i przyjazny dla użytkownika. Dodatkowo konstrukcja wewnętrznego zoomu zwiększa szczelność i chroni przed kurzem i wilgocią, umożliwiając fotografowanie nawet podczas lekkiego deszczu.
Ochrona przed warunkami atmosferycznymi: obiektyw ten, należący do linii Sports, ma solidną konstrukcję odporną na kurz i zachlapania, a także wodoodporną i olejoodporną powłokę na przednim elemencie, dzięki czemu mogę go używać w różnych trudnych warunkach fotografowania.
Lekki: obiektyw z mocowaniem L waży 1345 g, dzięki czemu jest przyjazny dla fotografów krajobrazu, którzy na co dzień noszą ze sobą sprzęt.
Szybki autofokus: w obiektywie zastosowano podwójny siłownik liniowy HLA (High-response Linear Actuator), który zapewnia szybki i precyzyjny autofokus, co ma kluczowe znaczenie dla fotografów, którzy muszą szybko reagować.
Dlaczego fotografia jest kluczowa w Twoim życiu i pracy?
Przede wszystkim jestem zawodowym fotografem krajobrazu. Fotografia to nie tylko mój zawód ale także moja pasja. Możliwość pracy nad tym, co kocham, swobodna organizacja czasu i podążanie za swoją pasją jest głębokim źródłem szczęścia. Głęboko wierzę, że tylko dzięki prawdziwej pasji można osiągnąć doskonałość. Mam wielką miłość do natury i głęboki szacunek dla niej. Uważam, że natura jest najlepszym projektantem. Być może to połączenie moich artystycznych zdolności do malarstwa i natury napędza moje niekończące się poszukiwania oszałamiających krajobrazów. Fotografia pozwala mi wyjść ze swojej strefy komfortu i poznać podobnie myślących przyjaciół. Chociaż mam wielu uczniów, są oni także moimi nauczycielami, zapewniając mi znaczącą pomoc w różnych aspektach życia i pracy.
Skąd czerpiesz inspiracje do swoich fotografii?
Inspiracje czerpię z poezji, malarstwa, muzyki, filmu i rozmów z wieloma artystami. Wierzę jednak, że aby naprawdę znaleźć inspirację, trzeba jej szukać w spokojnym sercu. Głębokie myślenie i wyobraźnia mogą pojawić się tylko wtedy, gdy serce jest spokojne, a inspiracja w naturalny sposób następuje. Obrazy są projekcjami duszy. Fotografia krajobrazowa to twórczość artystyczna połączona z naturą, wyraz emocji, który nieustannie inspiruje mnie do poszukiwania kolejnego celu.
Co uważasz za istotne podczas robienia zdjęć?
Obserwacja, wytrwałość i wyobraźnia.
Jaką masz radę dla tych, którzy chcą spróbować swoich sił w fotografii?
Sztuka wymaga talentu i w dużym stopniu na nim polega. Ten talent to nie tylko doświadczenia życiowe, estetyka i wiedza artystyczna. Osobiście uważam, że pasja, wytrwałość, komunikacja i metodologia również są częścią talentu. Ponadto kluczowy jest wybór odpowiedniego stylu, który odpowiada Twoim umiejętnościom i zaletom. Ważne jest, aby zrozumieć rynek, a nie tylko mówić ślepo o ideałach, ponieważ zarabianie na życie z fotografii jest trudne. Początkujący mogą odwiedzić renomowane portale fotograficzne i kolekcjonować swoje ulubione prace. Polecam zbierać i codziennie zastanawiać się. Po trzech miesiącach zacznij zdecydowanie usuwać prace, które Ci się nie podobają lub tematy, które są nieosiągalne. Ten krok powinien być dostosowany do Twoich warunków i mocnych stron. Ostatecznie usuwaj dalej, aż pozostanie tylko dziesięć obrazów. W tym momencie będziesz znać swój najbardziej preferowany styl. Następnie znajdź fotografów o podobnym stylu i skoncentruj się na uczeniu się od nich. To najodpowiedniejsi dla Ciebie nauczyciele. Imitacja to dobry punkt wyjścia. Nie martw się, że będziesz podobny do innych, to tylko pierwszy krok.
Fotografia krajobrazowa wymaga znacznych inwestycji w sprzęt i lokalizację. Stabilne warunki finansowe to solidny fundament. Stworzenie doskonałej pracy jest wyzwaniem i zależy przede wszystkim od artystycznego rozwoju. Dla fotografa krajobrazu najważniejszymi czynnikami są entuzjazm, poświęcenie, wytrzymałość, pokora i otwartość na różne perspektywy.