Perspektywa widzenia ludzkiego oka w rozdzielczości kompatybilnej z rozdzielczością 8K oraz wyjątkowa jakość optyczna obiektywów filmowych Sigma CINE, zaadaptowana do świata fotografii – SIGMA 40 mm F1.4 DG HSM Art to obiektyw, który nie uznaje kompromisów. Możliwości twórcze, jakie daje, dotychczas były dostępne jedynie w kinematografii. Ten obiektyw zmienia wszystko, stając się potężną bronią artystyczną w rękach doświadczonego fotografa.
SIGMA 40 MM F1.4 ART – POŁĄCZENIE WYMAGAŃ FILMOWYCH I FOTOGRAFICZNYCH W JEDNYM OBIEKTYWIE
Sigma 40 mm F1.4 DG HSM Art to więcej niż nowy obiektyw z linii Art. To zupełnie nowe spojrzenie na obiektyw fotograficzny, pomost pomiędzy filmowym obrazem ruchomym a statyczną fotografią. „Filmowa jakość optyczna bez kompromisów”, mająca swoje odzwierciedlenie w takiej samej charakterystyce na całej powierzchni matrycy, to idea, która przyświeca profesjonalnym obiektywom filmowym Sigma CINE. Tym razem została ona zaadoptowana do świata fotografii.
3 elementy FLD (o transmisji zbliżonej do bardzo drogiego fluorytu) i 3 elementy SLD (o bardzo niskiej dyspersji) praktycznie niwelują powstawanie wszelkiego rodzaju aberracji. Dzięki zastosowaniu tych elementów generowany obraz ma wysoką rozdzielczość na całej szerokości kadru. Jednocześnie takie zjawiska, jak dystorsja, koma czy flary zminimalizowane są do bardzo niewielkiego poziomu. 9-listkowa kołowa przysłona zapewnia atrakcyjne rozmycie obrazu w strefie poza głębią ostrości. W efekcie uzyskujemy bardzo naturalny bokeh oraz rozdzielczość obrazu, kompatybilną z rozdzielczością 8K.
Sigma 40 mm F1.4 Art doskonale radzi sobie również podczas fotografowania pod światło słoneczne. Już na wczesnym etapie projektowania tego obiektywu konstrukcja została zoptymalizowana w taki sposób, aby zapewnić odporność na silne, dodatkowe źródła światła. Docelowo zastosowano nowe powłoki Super Multi-Layer Coating, które redukują duszki i bliki do minimum, zapewniając fotografowi ostre i kontrastowe zdjęcia, także pod światło słoneczne.
SIGMA 40 mm F1.4 DG HSM Art – dla kogo?
Ogniskowa 40 mm wydaje się być idealną alternatywą dla nieco zbyt szerokiej 35-tki i trochę za długiej 50-tki. Najlepiej też odzwierciedla kąt widzenia ludzkiego oka, równy 43 mm. Taka ogniskowa świetnie nadaje się do zdjęć, w których to właśnie temat fotografii, a nie mocny zabieg artystyczny, jest najważniejszy. Jego naturalna perspektywa i pole widzenia sprawiają, że świetnie sprawdzi się w portretach, migawkach z życia, ale też w określonych warunkach może śmiało zamienić się w krótkie tele lub bardzo lekki, szeroki kąt.
SIGMA 40 mm F1.4 Art została zaprojektowana do używania niemal w każdych warunkach. Przednią soczewkę obiektywu pokryto powłokami o działaniu wodoodpornym i antytłuszczowym, co w połączeniu z pyło- i bryzgoszczelną obudową zapewnia bezproblemowe użytkowanie nawet w najtrudniejszych warunkach. Dodatkowo zaktualizowany został algorytm AF, który wraz z ultradźwiękowym silnikiem HSM zapewnia niezwykle cichą i szybką pracę. To sprawia, że obiektyw doskonale nadaje się do pracy w terenie oraz wszędzie tam, gdzie potrzebna jest szybkość i dynamika działania.
CO JESZCZE WARTO WIEDZIEĆ O NAJNOWSZEJ 40-TCE?
Model obiektywu z mocowaniem Canon jest kompatybilny z funkcją Korekcji Aberracji obiektywów, występującą w aparatach marki Canon, takich jak winietowanie, aberracja chromatyczna czy dystorsja. Funkcja ta nie jest dostępna we wszystkich aparatach Canon.
Obiektywów SIGMA 40 mm F1.4 Art z mocowaniami Sigma i Canon można także używać na aparatach SONY z mocowaniem E, poprzez MOUNT CONVERTER MC-11. Takie połączenie zapewnia pełną kompatybilność autofocusa w trybie AF-S oraz optycznej stabilizacji obrazu, wbudowanej w aparat. Przenoszone są również pełne meta dane. Natomiast wersja tego obiektywu z mocowaniem Sony-E zawiera tą samą konstrukcję optyczną, co odpowiedniki dedykowane pod lustrzanki z mocowaniem Canon czy Nikon. W odróżnieniu od połączenia obiektywu z mocowaniem Canon + MC-11, obiektyw z mocowaniem Sony-E jest w pełni kompatybilny z trybem AF-C oraz takimi unikalnymi funkcjami Sony, jak Fast Hybrid AF ze śledzeniem AF czy Eye-AF.
Dużą wartością dodaną jest SIGMA USB DOCK, poprzez który można zaktualizować oprogramowanie obiektywu, skalibrować punkt ostrzenia, a także wprowadzić inne ustawienia. Proste podłączenie obiektywu poprzez USB Dock do komputera pozwala na wcześniej zainstalowanym oprogramowaniu SIGMA Optimization Pro spersonalizować ustawienia obiektywu.
JAK OBIEKTYW SIGMA SPRAWDZA SIĘ W PRAKTYCE?
Sigma 40 mm F1.4 Art to obiektyw o imponującej niemal wielkości w przeciwieństwie do zwykłych, kompaktowych 40-stek o świetle F2.8. Jednak to „cena” doskonałej jakości obrazu oraz ukierunkowania na kinematografię. Obiektywy CINE muszą spełniać rygorystyczne standardy, ponieważ filmy często oglądamy w dużym zbliżeniu. Już sam ten fakt „mówi”, że najnowsza Sigma jest obiektywem o niemal doskonałej optyce.
Pierwsze testy, jakie wykonał japoński fotograf, Wataru Nakamura, potwierdzają tylko, że Sigma 40 mm F1.4 Art to obiektyw zdecydowanie inny niż wszystkie obiektywy Sigma z linii ART, które ujrzały dotychczas światło dzienne. Bokeh na zdjęciach jest duży i jednocześnie niezwykle naturalny, czystość i klarowność obrazu jest niesamowicie wysoka, podobnie jak ostrość oraz odwzorowanie kolorów. Zresztą zdjęcia mówią same za siebie.
Ten wyjątkowy obiektyw zmusił mnie do ponownego przemyślenia tego, co mogę, a raczej co chcę fotografować. Bez wyraźniej intencji mógłbym siedzieć z tym obiektywem na żyle złota i nic nie zrobić. Dlatego tak ważne jest, by skoncentrować się na tym, co chcesz osiągnąć, a ten obiektyw pomoże Ci w tym z całą pewnością. To sprawia, że bez wahania przyjmuję jego rozmiar i wagę, by osiągnąć zapierającą dech w piersiach interpretację wybranego przeze mnie tematu. Sigma 40 mm F1.4 Art to obiektyw, który wymaga redefinicji Twojego podejścia i celu w fotografii – napisał po swoim teście Wataru Nakamura.