Ślub. Dzień pełen magicznych momentów, w którym dwoje ludzi rozpoczyna nowy rozdział swojego wspólnego życia. Towarzyszenie na ślubie jako fotograf to bezcenne doświadczenie. To przywilej być świadkiem, jak dwoje ludzi składa przysięgę małżeńską i zawiera związek małżeński na całe życie. To zadanie wykracza daleko poza robienie zdjęć; oznacza uchwycenie chwil, które zostaną zapamiętane na zawsze. Każde zrobione zdjęcie opowiada historię. To małe gesty, wzruszające spojrzenia i ciepłe uściski sprawiają, że ten dzień jest niezapomniany. Dlatego fotograf musi móc polegać na swoim sprzęcie.
Podczas fotografowania na weselu, kluczowe jest, aby sprzęt fotografa był elastyczny. Nowa SIGMA 24-70 mm F2.8 DG DN II | Art jest idealnym towarzyszem. Pozwala uchwycić wiele w małych przestrzeniach dzięki 24 mm na szerokim końcu, ale następnie płynnie przełącza się na lekki teleobiektyw i tworzy pewną kompresję, aby łatwo uzyskać inny wygląd. Dzięki maksymalnemu współczynnikowi powiększenia 1:2.7 i minimalnej odległości ogniskowania 17 cm na szerokim końcu, można uchwycić szczegóły z bliska, takie jak pierścionki lub dekoracje, bez konieczności wyciągania innego obiektywu.
Śluby są pełne niespodzianek i spontanicznych momentów, które trzeba uchwycić. Niezależnie od tego, czy w pomieszczeniu, czy na zewnątrz, w słońcu czy deszczu, w dzień czy w nocy — niezawodny sprzęt i odpowiednio elastyczna ogniskowa pozwalają fotografowi szybko dostosować się do zmieniających się warunków i zawsze osiągać optymalne rezultaty.
Interakcje na weselu mogą być bardzo płynne i często trzeba przewidzieć moment, zanim się pojawi, a szybki i dokładny autofokus jest w tym celu niezbędny. Na szczęście nowa SIGMA 24-70 mm F2.8 DG DN II | Art wykorzystuje nowo opracowany silnik HLA (wysokoczuły silnik liniowy), który gwarantuje właśnie to. Mając to na uwadze, fotograf może całkowicie skupić się na momentach i nie martwić się o sprzęt.
Jest coś wyjątkowego w uchwyceniu miłości i emocji w tak ważnym dniu. Od nerwowych przygotowań rano, przez moment powiedzenia „Tak, tak” po wybujałe świętowanie wieczorem – jako fotograf jesteś w samym środku akcji i możesz uchwycić atmosferę i uczucia, które sprawiają, że ten dzień jest tak wyjątkowy. Aby uchwycić te chwile tak naturalnie, jak to możliwe, wolę pracować z zastanym światłem, ale oznacza to również, że potrzebuję obiektywu o jasnej przysłonie. Światło F2.8 sprawia, że jest to dla mnie możliwe, a powstały bokeh podkreśla obiekty i tym samym historie, które każdy indywidualny obraz powinien opowiedzieć.
Ale to nie tylko sztuka fotografii sprawia, że to zadanie jest tak wyjątkowe. To również relacja, którą budujesz z panną młodą i panem młodym. Stajesz się częścią ich wielkiego dnia i pomagasz urzeczywistnić ich wizje i marzenia. Tworzy się połączenie, które trwa dłużej niż ten dzień, gdy patrzysz na zdjęcia i wspominasz wszystkie wyjątkowe chwile. Podczas dokumentowania ślubu jesteś cichym towarzyszem panny młodej i pana młodego przez długi czas i zauważysz również, że SIGMA 24-70mm F2.8 DG DN II | Art idealnie nadaje się do całodniowego fotografowania i jest poręczny w przypadku wszystkich scenariuszy.
Ogólnie rzecz biorąc, dla mnie jest to doświadczenie pełne radości, wdzięczności i inspiracji. Jako fotograf ślubny nie tylko towarzyszysz momentowi w życiu dwojga ludzi, ale tworzysz wspomnienia, które trwają całe życie. To zaszczyt być częścią tej niezapomnianej podróży i uchwycić piękno miłości przez obiektyw.
Antonia Moers
Antonia pracuje w SIGMA (Deutschland) GmbH i wspiera zespół swoją wiedzą fotograficzną i inspirującymi pomysłami. Po 10 latach pracy jako menedżer i fotograf w studiu portretowym, obecnie lubi realizować złożone projekty w różnych stylach i woli fotografować portrety, zdjęcia rodzinne i śluby w naturze.